قیمت آهن آلات و گزارش از وضعیت بازار آهن در ایران
نوشته شده توسط : آهن پرایس

قیمت آهن آلات و گزارش از وضعیت بازار آهن در ایران


کاهش قیمت سنگ آهن در بازار ایران

اخبار این روز های سنگ آهن در ایران، حاکی از افت رشد و کاهش قیمت هاست. آخرین قیمتی که از سنگ آهن مگنتیت در بازار سنگ آهن صادراتی ایران اعلام شده است، خلوص 60 درصد از  35.4 دلار هر تن فوب بندرعباس می باشد که به حدود 34 دلار هر تن فوب رسیده است. همچنین طبق بر آورد ها، اعلام شده است که در حال حاضر قیمت سنگ آهن هماتیت صادراتی ایران نیز با در نظر گرفتن یک دلار افت حدود 30 دلار هر تن فوب به ثبت رسیده است.

 

تحرک در بازار آهن اسفنجی

با این وجود این که شاهد رکود و تعطیلی های پی در پی در این بازار بودیم، اما قیمت شمش روندی صعودی داشت و از کاهش قیمت آن جلوگیری شده بود. گفتنی است که در روز سه شنبه هفته ی گذشته، سایز 150 میلیمتر تا 1450 تومان هم برای قیمت گذاری در بازار اعلام شده بود که البته با وجود این که معامله ای روی آن انجام نشد، ولی شاهد آن بودیم که از روز چهارشنبه تب بازار فروکش کرد. شمش خراسان در 1420 تومان پیشنهاد شد ولی به علت بد قولی های این کارخانه در ارتباط با تحویل محصولات، و مشخص نبودن روند بازار، مشتریان نیز ریسک خرید را نپذیرفتند. علت بالا رفتن قیمت شمش محدودیت عرضه آهن اسفنجی و بازی کردن بعضی تولیدکننده ها با قیمت بود روز چهارشنبه دو محموله آهن اسفنجی به بازار پیشنهاد شد قیمت یک محموله 715 تومان و محموله دیگر که بزرگ تر بود در 700 تومان نقدی بود با عرضه این دو محموله بازار نشست ولی این روند موقت است در آینده نزدیک عرضه گندله دچار وقفه خواهد شد در نتیجه برای یک دوره کوتاه آرامش بازار آهن اسفنجی بهم خواهد ریخت. رکود در بازار مقاطع و کسادی ماه رمضان اجازه نمیدهد واقعیت عرضه بازار نمود پیدا کند، پس از ماه مبارک رمضان بهتر میشود در مورد بازار گمانه زنی کرد.

 

ورق گرم در بازار افزایش قیمت پیدا کرد

در روز سه شنبه نیز در بندر انزلی و در بندر امام شاهد افزایش قیمت 10 تومانی برای ورق های گرم وارداتی در بندر بودیم. بدین ترتیب که ورق گرم رول ضخامت دو میل، در انزلی 2130 و در بندر امام 2100 تومان اعلام قیمت شد. اما به دلیل اینکه در بازار تعداد کمی از فروشندگان حضور داشتند و بخش عمده ای از عرضه کنندگان ورق نیز در مسافرت بودند، موجب شد تا بازار با محدودیت عرضه و افزایش قیمت مواجه بشود. گفتنی است که قیمت ورق های مبارکه ضخامت زیر 15 میل، به دلیل عدم حرکت و تحرک در بازار نیز ثابت اعلام شد. گفتنی است که کارخانه ی فولاد کاویان بطور منظمی قیمت ورق های کاویان (ضخامت 15 میل به بالا) را پیشنهاد می کند که همین امر باعث شده تا کمک شایانی به ثبات بازار این کالا شود. 

 

ركود در بازار ورق سرد

ورق سرد بازار راکدی داشت و قیمت ها تغییر نکرد ولی فروشنده های اصلی دست از فروش کالایشان در مبادی وارداتی کشیدند علت اصلی آن اتفاقاتی بود که در حرم امام ( رحمه اله ) و مجلس شورای اسلامی رخ داد و ربطی به تقاضا نداشت چرا که ممکن بود قیمت ارز تغییر کند بنابراین قیمت کالای وارداتی می بایست تغییر کند.

 

بازاري آرام براي ورق گالوانيزه

ورق گالوانیزه با محدودیت عرضه روبروست قیمت بعضی از ضخامت ها تا 10 تومان هر کیلو بالاتر اعلام میشد ولی در کل بازار آرامی داشت.

 

 

برای خرید ورق روغنی، خرید ورق سیاه، خرید تیرآهن، خرید ورق st37، خرید آهن شرایطی، خرید میلگرد آجدار، خرید اینترنتی آهن، خرید اینترنتی میلگرد، خرید میلگرد از کارخانه، خرید میلگرد اصفهان، خرید ورق گالوانیزه و خرید آهن آلات ساختمانی، با تلفن 54103-021 با کارشناسان فروش ما در ارتباط باشید. برای اطلاع از آخرین قیمت ها و عضویت در کانال تلگرام ما  ⬅️اینجا ➡️ را کلیک کنید.





:: بازدید از این مطلب : 243
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 خرداد 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: